tirsdag 31. august 2010

Varm sjokolade

Jeg vet ikke hvordan det er der du er, men her nord er det høstlig ute. Skulle akkurat gå tur med Lotta, men regnet begynte å styrte ned så vi venter litt.

Mørke høstkvelder simpelten ber om ei god bok, kanskje et strikketøy, levende lys og hvertfall en kopp med noe varmt i når en sitter i sofakroken.


Hvis du liker å kose deg med en kopp sjokolade.... prøv denne:

 Verdens beste sjokolade 
1 plate sjokolade (100 gram)
1/2 dl sterk kaffe
2-3 ts sukker
2 ts kakao
1 liter melk

Løs opp sjokoladen i den varme kaffen. Tilsett sukker, kakao og melken. Varm opp. Ha gjerne pisket krem eller iskrem oppå.

Jeg er så glad i den gamle kakaoboksen, og ikke minst den gamle muggen som også er på bildet. Jeg har dilla på gamle mugger, og da måtte kakaomugga fra barndomshjemmet få være førstemann på bloggen.



Fra min første kokebok
Ha en fin kveld, den siste sommerkvelden i 2010 - i morgen er det høstmåneden ugjenkallelig på plass. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)