mandag 27. september 2010

Jeg ønsker meg et spiskammers

Tenk å ha et spiskammers ♥ 
Et sånt bittelite rom ved siden av kjøkkenet hvor en kunne sette fra seg alt en måtte ønske av husholdningsting...



Mange hyller, men ikke dype, det skulle hele tiden være oversiktlig og ryddig.

Det skulle ha lyse vegger. Vegger av malt panel, og kanskje en vegg med vakker tapet
Små krydderbokser i vakre, duse farger.

Det skulle være vakkert, blankt hyllepapir på hyllene...
og kanskje en liten heklekant noen steder

kanskje på den hylla der de vakreste kakefatene står

Det skulle være en egen hylle til de tomme syltetøyglassene,
de som er blitt gjemt på grunn av sin vakre fasong,
og som skal fylles med hjemmelaget syltetøy.

Det skal være en ventil på veggen slik at spiskammerset alltid er sånn passelig kjølig,
og på gulvet skal noen utvalgte vinflasker ligge i et helt enkelt trestativ og etter hvert bli god gammel årgangsvin....♪♫
På en hylle skal en lekker brødboks stå - rød, kremhvit eller lyseblå

Spiskammerset skal også ha søte opphengskroker hvor mine vakre mugger skal henge, 

ved siden av kakeboksene som tålmodig venter på årets julebakst.




Denne skjønnheten ville vært veldig velkommen ♥

Der skulle skuffene vært fylt med kakepynt, rosa sagogryn og annet vakkert som skulle være synlig gjennom de små vinduene......

Og sist, men ikke minst - det skulle vært en ledig krok til et vakkert strykebrett med broderitrekk.

Ja, det hadde vært noe det..... ♥

I tillegg til mine egne bilder er det hentet
Bilder fra ellaskitchencompany.com -
Strykebrett fra fint hemmas webloppis
Vinstativ fra google bildesøk



6 kommentarer:

  1. Hei du:)

    Vi fant bloggen din via en annen blogg, og MÅTTE bare sjekke den ut! SÅ glad vi er for det! Her var det jo myyyyye fint:) Helt fantastisk:) Vi ligger hjemme med bronkitt og bihulebetennelse, så nå skal vi kose oss med dine tidligere innlegg:) La oss til som følger. Er det greit? Håper det:) Vi blir hvertfall veldig glad for nye følgere:)

    Fantastisk innlegg forresten! Tenk å ha et spisskammer! Vår mormor og morfar har det:) Det synes vi er stas!

    Klem:)

    SvarSlett
  2. Hei, så artig innlegg. jeg hadde spiskammers før i det store gamle huset vi hadde, det var så fint. jeg hadde en evig drøm om å holde det ryddig og fint, med heklede blondekanter og egenprodusert saft i skapet...men må innrømme at det ikke alltid ble slik...hi,hi...men fint var det. ha en fin uke kjære Embla Kanel

    SvarSlett
  3. Heisann

    Så koselig at du fant veien til bloggen min. Nå har jeg sittet og kost meg med din blogg.

    Jeg er helt med på spiskammers-drømmene dine. På drømmehus-sjekklista mi står spiskammers. Sammen med glassveranda, peis på kjøkkenet, fine gamle tregulv, minst to stuer, noen lottomillioner, griseflaks og... ja. Der sklei det ut gitt.

    Ha en fortsatt fin tirsdagskveld, jeg kikker innom snart igjen :-)

    SvarSlett
  4. Ja det hadde vært noe det. Nå har jeg riktignok et slags spiskammers eller snarere en bod i tilknyttning til kjøkkenet. Desverre blir det slik at alt rotet blir dyttet inn i hyllene der, og det finnes ikke antydning til noen blondekanter på hyllene. Men en dag kanskje.. ;)

    Ha en fin høstdag videre!
    Klem T

    SvarSlett
  5. Å, nå ble jeg helt nostalgisk her! AKKURAT et slikt spiskammers hadde besteforeldrene mine (minus blondene og strykebrettet da); og jeg elsket det! Husker så godt da det ble revet til fordel for en større stue; det var en sorgens dag... Husker jeg til og med skrev kåseri om "spiskammerset til mor" i studietiden... Så stort inntrykk gjorde det visst!
    Sukk... Så denne drømmen deler jeg i aller høyeste grad!! Det var jo så herlig å gå inn dit; særlig på fredagene, for da hadde de vært og handlet... Den som hadde hatt noen kvm til overs...

    :-))

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)