søndag 5. september 2010

- Skal det være litt glass? -

- litt pressglass kanskje, og kanskje i vakre farger. Har lyst å blogge litt om noen av mine skatter. Jeg er så glad i pressglass, synes det er så nydelig - og de må selvfølgelig gjerne ha pastellfarger. De jeg viser her er tre loppefunn og resten er fra barndomshjemmet mitt.

Dette søte lille loppefatet betalte jeg bare fem kroner for.
















Mamma lagde verdens beste russepudding og så hadde vi fløtemelk i mugga. Mmmm.
Dette kakefatet ble brukt til nøttekake. Det var litt morsomt når jeg og min kjære søster så på kakefatene som våre foreldre hadde hatt så husket vi forskjellige fat fra barndommen.
Jeg er 16 år yngre enn henne, og kakefat er jo noe man jevnlig får i jule- eller bursdagsgave. Det blir det nok ofte sånn at de nyeste fatene blir plassert øverst og blir brukt mest.

Det fatet søster brukte å få bursdagsbløtkaka på kunne ikke jeg huske å ha sett i det hele tatt, og mitt yndlingsfat (av lysegul plast)husket ikke hun. Joda, jeg fikk velge hvilket fat den skulle være på, mamma hadde nok valgt et annet.

Fruktsalaten på julaften fikk bo i denne skålen.
Jeg var på en kafé en gang hvor de hadde en bitteliten slik skål som denne til syltetøy. Jeg hadde bare såååå lyst å spørre om jeg fikk kjøpe den eller bytte den til meg hvis jeg kjøpte en annen skål.
Nei, jeg gjorde dessverre ikke det. Hmmm - kaféen finnes fortsatt og kanskje skåla også så kanskje.... 
Et lysegrått lite loppekjøp som inneholder små hotellsåper og denne har jeg til pynt på badet.
Og så en liten loppeskål og blomstervasen helt til slutt....
Ha en fin søndag :-))

1 kommentar:

  1. nyydelige lopper.. er så glad i slikt rosalignene glass...

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)