mandag 6. september 2010

Pakke fra L.A.

I 2004 gjorde jeg mitt første nettkjøp. Joda, jeg hadde lagt inn bestillinger til bokklubben via PCen tidligere, men ikke betalt med VISA-kortet mitt på forhånd og så fått pakken tilsendt.
There's nothing as cosy as a piece of candy and a book
Vel, forhistorien er denne. Da jeg var 5 år fikk jeg ei lesebok jeg ble så veldig glad i. Den er blitt borte i løpet av årene og plutselig dukket det opp bilde av en maken bok i et blad. Jeg goodlet tittelen og forfatterens navn og fikk et treff. - Et antikvariat i selveste Los Angeles. 

Mail ble sendt til antikvariatet, og jeg fikk flere hyggelige mailer fra hun jeg handlet med mens vi "snakket" om hvordan den skulle sendes, frakttid og slikt. Jeg vil sitere den mailen jeg fikk da hun fortalte at boka var sendt til meg for jeg syntes den var så koselig. 
Dear Eva.... I'm so glad we had this book for you. It went on its way this morning so you will have it soon. We have had a few Norwegian books and I must say I'm very impressed with your little book.
I think this is like people in the US looking for the Dick and Jane books so many of us had as children. They're very popular books here and I was contrasting the format of the Dick and Jane books with your primer as they are from the same era. The US books used very bright  colours whereas your book is printed in this lovely soft lithography where the images look as though they are painted in watercolor. It's a beautiful done book. The Dick and Jane readers are nice too, but they are very different.

Isn't it interesting how these childhood books mean so much to us. They bring back so many wonderful memories, I think. I have a few of my own that mean a great deal to me. Enjoy your book. Kind regards, ....
Var ikke det et hyggelig brev å få på mail sammen med en bestilling? Jeg måtte printe den ut og har tatt vare på "samtalene" vi hadde, og det ligger inne i boka.
    Det var hvertfall artig å få den i hendene igjen, og jeg kjente igjen hver eneste side i boka selv om det var gått flere tiår.
Oppskrift på hvordan en kan lage et dokkehus

Denne teksten hadde nok ikke blitt godtatt i dag :-).
Far skal bile til byen, mor får være med....
Jaja, far sin bil og mor sin ovn...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)