mandag 30. august 2010

Skoleplansjer

Vi påvirkes av det som er moderne, og hvem hadde trodd at man "hundre år etterpå" skulle bli så begeistret over de gammeldagse, kjedelige skoleplansjene som hvertfall vi som har levd en stund husker fra klasserommet.

Tenk å bli hentet frem fra glemselen og oppnå en popularitet med slike høyder. Sikkert hyggelig å være gammel plansje i disse dager. De er bare så skjønne og nydelig utført så jeg skjønner godt at det er rift om disse på loppemarkeder.  


Nei, jeg er ikke den lykkelige eier av en slik, men vi har slike på arbeidsplassen min. Der er det mange, og i morges gikk jeg rundt og knipset noen. En kollega av meg sa det så treffende når vi snakket om plansjene. "Når en ser dem er det som en fortsatt kan minnes lukten fra klasserommet".

Kos dere med bildene, og


Plansje over hai


Ulv

hvis du har lyst å se bilde av flere gamle originale plansjer så se her. For eksempel denne under fanen oppdragelse:




1 kommentar:

  1. Hei
    Så koselig å få besøk av deg.
    Ja slike plansjer er i skuddet for tiden,og de bringer frem minner fra barneskoletiden.
    Ønsker deg en fin uke
    Klem T

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)