lørdag 28. august 2010

Kanelsnurrer

Tidligere i dag var min venninne som er her i helgen, min kjære og jeg på biltur litt sør for hjemmet. Der er det et lite gårdsbakeri som i helgene om sommeren selger bakevarer. Det er bakt i steinovn og kanelsnurrene er viden berømt.

Til tross for at det er bare en halv times kjøring unna så har vi ikke besøkt det tidligere. Vi kjørte innom det nydelige gårdstunet med kafébord i hagen for å kose oss med kaffe of kanelsnurrer. Kort sagt, mange hadde nok kommet på den tanken i dag for til vår store skuffelse var det allerede tomt for nevnte bakverk.

Gjærbakst er ikke helt min greie - men vi bare VILLLE ha kanelsnurrer - og det I DAG. På Trines mektige matblogg fant jeg denne oppskriften på kardemommesnurrer. Nå hadde jeg ikke kardemomme, så det ble med mitt yndlingskrydder kanel i stedet.
 
kanelsnurrer
Aldri har jeg vel hatt en så arbeidsvillig gjærdeig
aldri har jeg vel hatt en bolledeig som har hevet seg så fint, og aldri har det blitt laget så deilige boller på mitt kjøkken. :-)




2 kommentarer:

  1. Hei sveis...takk for hyggelig hilsen på bloggen min, det er jo liksom akkurat som om det er julaften og 17 mai på en gang, det er så morsomt!! Du er den første som har lagt meg til, og så fort jeg finner ut hvordan man legger til blogger skal du også bli lagt til min blogg. Vi to nybakte bloggere får holde kontakten her i bloggverden. Ha en strålende helg Embla. Også må jeg ikke glemme å si at innlegget ditt var helt nydelig, blogga på ;-)

    SvarSlett
  2. Takk takk, Wilhelmine! Ja vi må holde kontakten, det blir hyggelig. :-)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)