mandag 20. september 2010

60-tallsfunn på loftet

Jeg skal på jobbreise til Danmark, og nå holder jeg på å pakke. Dvs, akkurat nå sitter jeg jo her, men jeg har hentet ned kofferten fra loftet og begynt å lete frem det jeg skal ha med.

Nå skal jeg ikke skrive så mye om Danmarksturen for den starter ikke før i morgen, og jeg tror at det kanskje ikke kommer så mye blogginnlegg derfra. Hvertfall ikke bilder - hvertfall ikke bilder fotografert av meg. 
I boka Tjukke-knut av Bjørn Nitteberg så vil ikke Knut gå i dusjen i lamme de andre guttene fordi han synes han har så liten pesselur. 

Nå har ikke jeg den kroppsdelen, men jeg har et så lite og ufancy fotoapparat.
 Så noe knipsing i butikkene i Danmark blir det nok ikke. Jeg kan jo ikke spørre om å få fotografere til bloggen min og så tar jeg fram det pjuskete kameraet, og sannsynligvis ville batteriene tatt kveld mens jeg drev og siktet til det første bildet.

Eller enda verre - hvis jeg tar bilder uten å spørre så kanskje de tror jeg er en kjeltring som tar snikbilder av varene før jeg kommer tilbake om natta som innbruddstyv.... 

Vel - tilbake til loftet - det var det dette innlegget skulle handle om.
Når jeg nå først stod der med hodet oppe i loftsluka så kunne jeg jo like gjerne kikke litt i de nærmeste eskene med mye rart i som står der oppe.

Der fant jeg (eller fant - jeg visste jo at det var et eller annet sted) et gammelt smykkeskrin etter mamma. Jeg hadde et lite med flygelfasong i samme stil som jeg fikk når jeg var liten så nå har de begge fått hedersplass inne på badet.

Søte, skikkelig 60-talls:



Så dukket det opp en til skatt med affeksjonsverdi som jeg ikke var sikker på om jeg fremdeles hadde, men der var den:


Jeg husker ikke historien til dette, men det er et glassperleband med antagelig håndlagede perler for de er skjeve med forskjellig størrelse og fasong. Jeg synes den duse, men klare gulfargen er så nydelig. Artig å finne det igjen!!

- joda, det kommer innlegg på bloggen mens jeg er borte. Hvis forhåndsprogrammeringen virker så kommer det et i morgen kl. 19.30.





6 kommentarer:

  1. Så koselig med slike gamle skatter.
    Ønsker eg god tur til Danmark!

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  2. Så koselig med smykkeskrin etter din mor! Tenker det satte igang mange minner å se igjen disse gamle 60-talls skattene =) Takk for hyggelig besøk på bloggen min også og gøy at du likte papirdukken. Hvis du rekker det før du reiser kan du gjerne maile meg navn og adresse på saligelavendel@yahoo.com så skal jeg maile deg tilbake. God Danmarkstur til deg, håper du får fint vær!

    SvarSlett
  3. GOD TUR til danmark. Husk kamera da, gleder meg til innlegg. Tenk at vi snart har blogget 1 mnd, det må jo feires egentlig. Nydelige skatter på loftet. ha en fin uke...kos fra Wilhelmine.

    SvarSlett
  4. Så koselig, det var jo veldig søtt det anhenget som lå oppi smykkeskrinet. Sånt husker jeg at jeg hadde en gang i tiden. God tur til Danmark.

    SvarSlett
  5. Nydelig halsbånd; enig med deg om fargen;-)
    Forresten - går det an å forhåndsprogrammere?! *Sjokka*
    Da vet du myye mer enn meg, altså! Det skal muigens ikke så mye til da ;-) *ler* Sleepless for tiden, men må vel slå av mac`en...
    Natta! Og GOD TUR TIL DANMARK!!

    SvarSlett
  6. Jeg kom inn på bloggen din via Li/Småtingene for jeg har fått en award av henne som hun har fått av deg, og nå ble jeg nå surrende rundt her inne hos deg for her var det mye gøy, og så oppdaget jeg bildet av disse smykkeskrinene, og ble helt gira, for jeg har skrevet om et smykkeskrin på bloggen min tidligere som er litt i samme stil, og det var utrolig morsomt at dine to er faktisk de eneste jeg har sett som ligner :D Kjempeartig. Her er linken til innlegget mitt om du vil lese :) http://miesmirakler.blogspot.com/2011/01/utfordring-hos-apent-hus.html *♥*

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)