torsdag 14. april 2011

Ny kjole og litt klargjøring før påske

I morgen klokka halv tolv tar jeg påskeferie. Nåja, jeg blir nok ikke å forlate arbeidsplassen med en gang - men etter lunsjpause med koselige kollegaer og litt siste planlegging av oppstarten etter påske så er det 11 dager FRI.
Måtte sette frem litt påskepynt - det er tross alt palmehelg. Kjøpte et lite kurvbrett eller hva jeg nå skal kalle det. :-) Jeg er så glad i den gråfargen, og på Nicolines verden fant jeg hva jeg var ute etter.


Nede i venstre hjørne en liten detalj fra kjøkkenstubordet. Det er spisestuebordet som vi hadde i mitt barndomshjem. Kjøkkenstubord? Vi har en vinkelstue og den ene delen er plassert  mellom kjøkkenet og stua. Så den delen er liksom både kjøkken og stue.  Fant den lille glasshøna på Kremmerhuset, og den er foreløpig bare fylt med tørkede tranebær.

På Nicolines verden har de mye lekre klær også og da ble det en gensertunika også med hjem. En tynn deilig lyslilla med heklet kant rundt hals, nedkant og ermer. Se den søte lille engelen som hang på prislappen. Den skal jeg bruke som anheng eller på et armbånd. Måtte forevige merkelappen også, den blir jeg å ta vare på og bruke som kort eller bokmerke.


Her er et bilde fra nettet av en likedan tunika. Den er forresten norskprodusert, og merket er Spicy Vanilla.


 Ellers så holder jeg på med et fantastisk artig strikkeprosjekt, det er hvertfall en artig historie rundt det. Synes jeg da.

- ha en fin kveld -
Klem fra Eva :-)

7 kommentarer:

  1. Fiiin tunika! Så koselig med et vårplagg til påske!
    Jeg går også ut i påskeferie i morgen - gleder meg!!

    GOD påskefredag til deg!!!

    Klem :)

    SvarSlett
  2. Så koselig kurvbrett...med mye fint oppå.
    Herlig kjøkkenstubord ;)
    Vi har et lignende på kjøkkenet , men det er en av de få møblene vi har malt hvite sammen med stolene (som ikke hører til).
    Tunikaen var nydelig , både i farge og fasong.
    Deilig med påskeferie. Nyt den !
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  3. Å, så deilig med så lang påskeferie! Den må du nyte skikkelig!
    Nydelig tunika du har kjøpt deg, likte fargen veldig godt :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  4. god påske Embla , kos dig en masse med mand og hund . jeg har først påskeferie fra på onsdag af , så det ser jeg frem til.

    Klem Vilma

    SvarSlett
  5. Härligt att få en ordentlig påskledighet! Det borde alla ha!

    Nu har jag packat din vinst. Blev lite fördröjd på grund av omständigheterna. Skickar iväg den på måndag!

    Ha en skön kväll!

    kram

    SvarSlett
  6. Så søt genser :-) En riktig englegenser. Ønsker deg en fin ferie.
    God påske!

    SvarSlett
  7. Takk for søte ord inne hos meg! Finvær hører påsken til :) Jeg håper at været blir like bra over hele landet! Alle fortjener litt påskesol etter en lang og kald vinter ;) Jeg ønsker deg en strående lang påskeferie ;) Hilsen fra Helle

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)