søndag 17. april 2011

Sviskekake til min ♥

I dag har Emblas elskede bursdag, og da er det sviskekake som står på menyen. Ja, ikke bare det da. Men kakedelen av dagen er sviskekake. Oppskriften har jeg fått fra moren hans, og det er hans yndlingskake. Den er virkelig god - det synes jeg også.

Sviskekake:
250 gram margarin/smør og
250 gram sukker røres hvitt
4 egg has i - ta et om gangen
200 gram mel og
1 stor ts bakepulver has i.
En pakke steinfrie svisker deles i biter, rulles i litt mel og has i til slutt.
Stekes i 45 minutter på 180°. 

Lykke til hvis du har lyst til å prøve den.

Jeg bruker å strø litt melis på med det samme den tas ut av ovnen. Da har jeg litt melis i et te-egg, det er så greit å strø med.

 Kjøpte hvite tulipaner på rot. Det har jeg aldri sett i butikken før.

Og så kom en venninne av oss innom med en blomst til bursdagsbarnet.

Hun hadde pyntet den til påske, og hengt på en liten engel også.

- ha en flott palmesøndag -
Klem fra Eva :-)

3 kommentarer:

  1. Takk for et SUPERT tips, både sviskekaken (alle ler av meg som er så gammeldags at jeg elsker svisker, spesielt sviskekompott!!) og tipset med å sikte melis med tesil, genialt!
    Nå ble jeg helt overbegeistret her :D -og hvite tulipaner er så vakkert ♥ Tror jeg må bevilge meg noen tulipaner snart. Gratulerer så mye med din kjære, håper dere får en herlig feiring *♥*

    SvarSlett
  2. Den kaken var spennende!
    Må prøve den!
    Nydelige tulipaner!
    Ønsker deg en deilig påskeuke!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett
  3. Den sviskekaken hørtes veldig god ut, jeg måtte kopiere oppskriften og har veldig lyst å prøve!! Kan tenke meg den blir litt saftig?? Takk for koselig hilsen hos meg også, det varmer =)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)