fredag 1. juli 2011

Bilder fra "min" loppebutikk - tivolilamper, figgjo.....m.m.

Strengt tatt heter det vel ikke loppebutikk,  lopper er vel forbeholdt loppemarkeder. Men en kan gjøre loppekupp her også, så da.........
Butikken har også egen blogg.

Bildene ble tatt i går. De hadde opptil flere tivolilamper, her er to av dem:
Husker de var vanlige rundt om i hjemmene når jeg var liten, til min store sorg hadde vi ikke en slik.

Og et herlig barneservise fra Stavanger Flint , her en nærbilde av motivet på fatet.


Akkurat nå hadde de inne en stor samling av gamle bokser. Ikke så lett å fotografere med strake armer opp i lufta, men jeg klarte visst å holde hendene sånn høvelig i ro.


To store reoler fulle med glass og pressglass. 



Søte smør- og sild"tønner". Sildetønna ble med hjem. Blogget om den i innlegget under.



Denne smørkoppen fra Figgjo fikk også være med hjem.


Disse "Sissel" serveringsfatene hadde blitt med hjem hvis de hadde vært grønne. Har noen grønne asjetter i dette mønsteret, men kanskje det ville passe med disse blå til. Hmmm, kanskje jeg må tilbake en tur i dag også.


Husker denne typen, må ha vært 70-tallet? Vi hadde noen lignende hjemme, men ensfargede. De har jeg på hytta mi nå.



Til slutt et par vakre mugger. Tipper disse forsvinner fort ut igjen,





Er det rart jeg stadig må innom denne gullgruven. Ryddig, oversiktlig og trivelig butikk. Men ikke bare butikk, men blir en kaffetørst og sulten mens en er der så innerst i lokalet finner en :
- Smagebiten kafè - .

De har en flott blogg som stadig blir oppdatert, besøk den her og se mye, mye mer.

- Ha en flott fredag -

2 kommentarer:

  1. Hej! Här har det åskat hela kvällen. Svettigt och bullrigt! Får snart stänga datorn...
    Fina saker i din butik! Och vilka fina byttor du hade i ditt förra inlägg.
    Här sitter jag och strukturerar upp motion, mat, sömn osv lista :) Och tid för pyssel, sömnad har jag tänkt för att få må riktigt bra :) Börjar imorgon. Tror jag!
    Hoppas ni har en fin helg!
    kram

    SvarSlett
  2. For en søt butikk! Mange fine ting der:D Heldige du som har en slik butikk i nærheten... :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)