torsdag 22. desember 2011

Lopper fra min favoritt loppeshop og lopper fra Sverige

Jeg fikk pakke i posten i dag - loppekjøp fra Sverige, fra Webloppis - Ann-Catrin som har den loppisen har sååå mye fint, jeg har funnet mye der som har tatt postveien over til Norge. Hun har også en vakker blogg. Finthemma heter den.

I dag kom disse to gamle skålene. De er i perfekt stand, og skal få pryde bordet på julefrokosten første juledag. Akkurat den kremfargen er min yndlingsfarge.


Jeg hadde ikke regnet med at de ble å rekke frem til jul, så det var jo ekstra gledelig at postgangen fra Sverige var så rask. Det er den forresten alltid!

På min yndlingsloppebutikk fant jeg, som jeg alltid gjør når jeg stikker innom, noe fint som ble med hjem. I går ble det denne vakre tekannen, den største, den lille har jeg kjøpt der tidligere. De hadde halv pris på keramikk i går så tekannen i perfekt stand kostet bare 25 kroner!


Og så er jeg veldig svak for små glasskåler. I går ble det med hjem en liten en i fargen pudderrosa. De har alltid mye vakkert pressglass, så hadde jeg bare hatt mer (mye mer!) skapplass.....


Jeg er som så mange andre her i blogglandia glad i "Sisselmønsteret" fra Figgjo. Jeg har fått tak i seks grønn asjetter, går og angrer vilt på at jeg ikke kjøpte to blå serveringsfat i blått som de hadde inne i bruktikken i sommer, men i går fant jeg dette gule stooooore fatet:

Har alltid vært svak for pastellfarger, og gjerne sett som består av forskjellige farger så jeg skal samle "Sissel" i alle fargene....... jesss!

Nå begynner det så smått å gå mot slutten av juleforberedelsene, i kveld skal jeg lage julebrød a la Ann-Jorun, en barndomsvenninne og hun fikk en egen luke i Emblas adventskalender som jeg hadde i fjor.
Bildet er fra i fjor, håper de blir like vellykkede i år... mmm, de har en liten touch av kardemomme, og har du ikke tid før julaften så kan de bakes i romjula også. ♥


- en herlig bittelillejulaften til deg - 

9 kommentarer:

  1. så mye fint du har fått handlet i julegave til deg selv:)Og de julebrøda såsåååå gode ut.jeg er ikke noe god på sånn gjærbakst desverre.håper dere nyter de siste dagenene nå.regner med du gleder deg til å pynte imorra.
    klem

    SvarSlett
  2. Det var kjapp levering! Og masse fine lopper, der var du heldig. :-) Så bra.

    SvarSlett
  3. Så mye fint du har funnet deg på favoritt loppshopp! De bollene som titter frem der ser og veldig ekstra gode og myke ut. Er de utsatt for Emblas besunningstryllestav mon tro?

    I år er jeg på Inderøya å feirer jul! Blir her til 2 nyttårsdag. Er du langt her i fra?

    SvarSlett
  4. Godmorgon Eva!

    Oh vad glad jag är att det kom fram i tid till dig..
    fast det är julstid och allt.

    Du har så mycket fint du.

    Nu vill jag önska dig och de dina en riktigt fin jul

    Många kramar
    Ann-Catrin

    SvarSlett
  5. Mange fine lopper! Tusen takk for hyggelig hilsen inne hos meg! God julefeiring oppe i nord:) Klem

    SvarSlett
  6. Fine lopper! Du er litt av ei loppedronning!

    Kom innom bare for å ønske deg og "Emblas elskede" ei riktig så fin og trivelig julefeiring!

    Juleklem :-)

    SvarSlett
  7. Fina saker du fyndat!

    Jag önskar dig en riktigt skön jul!
    kram

    SvarSlett
  8. Så mange flotte lopper du finner, du er utrolig flink til å finne skatter der andre bare ser gammelt rask. Kan love at mange av mine venner og familie til tider bare rister på hodet over ting jeg faller pladask for av gamle ting og tang. Ønsker deg ei flott og fredfull jul! :o)

    SvarSlett
  9. Ønsker deg og dine en fredelig og god julefeiring!

    Takk for deltakelsen i julekalenderen hos meg, og hyggelige kommentarer! Håper du har lykken med deg i trekningen hos meg i morgen!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)