tirsdag 1. november 2011

Små glimt fra gangen + en super drink for "gamle" damer

I sommer fikk jeg endelig forandret veggfargen i gangen fra knallrød (nederste halvdel) og knallgul (øverste halvdel) og med en glorete tapetbord i skjøten til  "lys toscana". Jeg ble så fornøyd, og her er noen små detaljbilder.

Satte bildelister langs veggene, og det ble ikke så dumt. Skal henge opp flere bilder etter hvert så det kommer nok flere innlegg.

Søte Klara Ku i deilige sukkertøyfarger (hun er egentlig en saltbøsse) fikk stå på hylla nedenfor speilet. Kroken som ligger rett foran skal opp på veggen, men jeg har ikke blitt helt enig med meg selv hvor. Jeg har tre sånne.


Til venstre for speilet fikk disse to hjortehodene gjøre nytte for seg som henholdsvis skjerf- og hårstrikkholder. :-) Og for å gjøre "dyrehjørnet" komplett fikk denne søte hjorten også sin plass der..... enn så lenge, han har nå flyttet litt rundt omkring.

Ny plass nå igjen - hvor lenge skal jeg få stå her da? Vet det nok, du synes jeg er så søt at du skulle gjerne hatt en slik hjort stående både "her" og "der" ;-))

Takk for hyggelig kommentarer på forrige innlegg. Jeg vil kommentere litt om det jeg skrev der.
Jeg har vært plaget med diffuse smerter spesielt i armene, men også i beina og hofter i flere måneder. Legen tok en haug med prøver for å utelukke revmatiske eller leddlidelser. Alle prøvene var heldigvis i orden. Nå skal ikke jeg drive noe selvdiagnostisering og si at jeg har fibromyalgi - selv om de symptomene passer veldig godt på hvordan jeg hadde det. Jeg skriver "hadde" for jeg leste meg opp på "supermat" og har kuttet ut sukker (nesten!), mel og prøver å spise VELDIG sunt. Jeg bruker bare naturlige søtningsstoffer som Sukrin og Yaconsirup, men det som tok vekk smertene mener jeg er denne. For det var når den kom i hus at jeg merket hurtig bedring. Den skal være betennelseshemmende, og her står det hva siden Super Nature skriver om den:

Tart Cherry er naturens Rolce Royce. Pure Planet Tart Cherry virker oppløftende og vitaliserende. Deilig, naturlig smak av friske kirsebær. Bruk Tart Cherry for: - vitalitet - velvære - immunforsvar - lette betennelser - restitusjon - søvnkvalitet -stress. Visste du at Tart Cherry er proppfull av antocyaner? Antocyaner et av naturens mest effektive antioxydanter som også finnes i blåbær.

Men jeg ville lese hva andre enn de som selger det sier om produktet så jeg googlet "tart cherry" for å lese hva brukerne sier om det. Det står nevnt på mange blogger, og nå har jeg selv kjent på kroppen hvor effektiv den er. Google "tart cherry".
Jeg merker det også på knærne som bruker "å krangle" litt i bratte nedoverbakker. Ikke så mye, men nok til at det ble ubehagelig og at jeg unngikk brattte bakker på fjellturer. Dette har også gitt seg. Jeg kjøper produktet HER. Dette fordi den da koster ca 185 kroner inkl. frakt (avhengig av kursen) mot 479 + porto i Norge. Jeg har handlet mye der, og er veldig fornøyd med servicen og varene. Bare pass på å handle for under 200 kroner så slipper du toll.

Hvis du googler den så vil du finner mange superlativer om hvor deilig den smaker. Vel! Du kan ta en spiseskje og spise den ufortynnet eller du kan blande det i litt vann. Jeg synes smaken er grei nok, men den er ganske sur. Noen bruker den mot søvnløshet. Jeg har alltid hatt godt sovehjerte, men jeg kjenner at jeg har sovet ekstra godt når jeg tar denne.

Jeg prøver nå ut hårsjampo, deodoranter, dusjsåper - både for at de er rimelige, men helst fordi det er naturlige ingredienser og uten parabener, aluminium og andre uhumskheter.
.
Jeg vet at mange, spesielt voksne damer plages med "vondt"er i ledd og muskler så hvis det kan hjelpe flere enn meg så vil jeg gjerne dele dette.

Men jeg skal ikke bli en helsekostblogg, det er det mange andre som har - og som er mye mer inne på dette. Men oppskrifter på sunne godterier i vakre skåler kan det nok komme noen innlegg om - litt nærmere jul.  :-)

Hvis noen har noen spørsmål så kontakt meg gjerne på mail evahanne@online.no . Alle som handler på iHerb får en kode som de kan gi videre til andre nye kunder. Det innebærer at du får 5$ i avslag på din første ordre. Min kode er VAH910 så bruk gjerne den.


- Ha en flott tirsdag, i neste måned er det jul - 



6 kommentarer:

  1. Fint dyrehjørne, og interessant "produktreklame". :-) Godt du føler deg bedre. :-)

    SvarSlett
  2. Hei du - og takk for hyggelig hilsen inne hos meg:) Gangen din ser SÅ trivelig ut, med nydelige detaljer - sjøl om den hjorten din nok er et dådyr eller noe sånt med de flekkene he he...:) Ellers ble jeg veldig nysgjerrig på den Tart Cherry-greia, samtidig som jeg også tenker; er dette en ny hype, eller funker det virkelig? Fin novemberkos til deg:) Klem

    SvarSlett
  3. Hoppas värken osv ger med sig. Jag tror att kosten har en stor betydelse. Själv har jag försökt att lämna bort det mesta sockret och förstås kolhydrater och märker att jag mår bra av det...

    Jag har mycket på jobbet nu, hoppas det blir lugnare, mera normalt, så småningom.

    Hoppas du får en riktigt bra dag i dag!
    Stor kram från mig!

    SvarSlett
  4. Masse fine detaljer i gangen, og interessant lesning om det som har hjulpet deg. Bra!

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Har ikke prøvd den, kanskje den må prøves? :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)