torsdag 3. mars 2011

Byttehandel - jatakk ♥

Jeg har gjort et byttekjøp her i bloggverden, og her ser dere hva heldige meg sitter med etter byttehandelen.
Det begynte med at jeg har forelsket meg dypt og inderlig i alle de vakre dukene i retrostoffer som noen her i bloggverden er så flinke å lage. Og så har jeg noen så søte små tallerkendempere som min mor har brodert. Så mitt ønske var å få laget en duk hvor en slik var involvert. Jeg ble anbefalt å spørre flinke Nina med denne bloggen, og hun var sa at hun kunne lage meg en duk..... som sagt, så gjort..... jeg sendte ned broderiet og for noen dager siden dukket denne lekre duken opp i postkassa mi. :-)


Fargene er enda lekrere i virkeligheten.

Jeg har en gammel arvekommode som jeg er så glad i. Den er ikke lutet for jeg ville ikke ha det "tørre" utseendet så jeg og min nevø holdt på i dagevis å slipe av flere lag maling. Hadde det vært i dag så hadde jeg nok beholdt den kremhvite, slitte fargen den hadde. Men disse vakre utskjæringene vises mye bedre når den er trefarget.


Det har antagelig vært lås på øverste skuffen en gang i tiden, og noen har nok forlagt eller mistet nøkkelen ser det ut som.

Emblas elskede syntes også at duken ble kjempefin, og at den passer godt der jeg hadde bestemt meg for at den skulle være. Men han vet ikke alt........
.... han vet ikke at jeg har store planer om at vi skal male veggene i hallen i den¨lyseste kaffelattefargen på den stripete ruta.


Det var helt tilfeldig at noen av rutene inneholdt min yndlingsfarge, for syersken fikk kunstnerisk frihet til å lage duken akkurat slik hun ønsket.

Veggen i hallen ser nemlig slik ut nå, og jeg synes fargene er mildt sagt overveldene (for å si det pent, det egner seg ikke på trykk hva jeg egentlig synes). Borden går midt på veggen og hele øvre halvdel er gul, og nedre del rød. På ALLE veggene.. Det blir nok første og siste gang jeg viser de frem, og de får være i minste bildestørrelse.

Her er det flotte bildet jeg fikk av duken før den ble sendt til meg.
Som sagt, eller skrevet, så var det en byttehandel og dere vil kanskje vite hva jeg gjorde til gjengjeld. Jeg hadde en giveaway på julekalenderen min i desember, og der var en av pakkene et par hjemmstrikkede sokker i merinoull. Nina syntes de var så søte, og ønsket seg et par slike i bytte. Det syntes jeg var veldig hyggelig og sa selvfølgelig ja til det. Her er et bilde av sokkene når de var kommet frem til sin nye eier. (Jeg glemte nemlig å ta bilde av dem før jeg sendte de.. )

Her har uværet gitt seg, og strømmen har vært til stede i hele dag. Nå ligger vi nå lunt til innerst i Ofotfjorden sammenlignet med mer ytre strøk så jeg skal ikke klage. :-)

Takk for alle koselige kommentarer på strikkingen mitt som jeg har hatt i en del innlegg i det siste. Jeg har fått kommentar og spørsmål fra flere som ønsker å ta fram strikkepinnene igjen, og jeg blir å lage et innlegg i helgen hvor jeg kommer med tips om et par enkle strikkeprosjekter som kan være greie å begynne med.

- ha en fin torsdagskveld alle sammen, og velkommen tilbake. - 

8 kommentarer:

  1. Dr.Embla : Jeg behøver en adresse :-)

    SvarSlett
  2. Heisan!
    Fiiiin duk og nydelige strømper! Da ble jo begge fornøyde og hva er bedre?!
    Ha en finfin kveld!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  3. Kjempefin både duk og kommode!! Smart med byttehandel ja. Lykke til med oppussing :)

    SvarSlett
  4. Mysigt när man kan byta:-) Kram Stina

    SvarSlett
  5. Fine farger på dukene! Me like:D

    SvarSlett
  6. Kul att kunna byta sådär! Alla blir nöjda! Fin duk och fin strumpor!
    Ha en fin fredag!

    kram

    SvarSlett
  7. Så lurt med byttehandel !
    Både duken og strømpene var jo veldig fine , så her må begge være svært så fornøyd :)
    Jeg husker godt trenden med border ! Jeg hadde gammelrosa vegger og en bondeblå bord med rosa blomster og SÅ FINT jeg syntes det var ;)
    Veldig fin kommode !
    Ha en fin helg.
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  8. Så smart med en sånn byttehandel - syns dere begge gjorde et godt bytte her, veldig søt duk!
    God søndagskveld :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)