lørdag 5. mars 2011

Loppekjøp og en plutselig liten ommøblering

Av og til skjer små ommøbleringer helt uten at det var planlagt. Det skjedde her i huset på fredag når gulvene fikk et lite moppeangrep.
Denne hylla stod i en liten huk i kjøkkenet og var egentlig ganske usynlig. Flyttet den frem når jeg skulle vaske i hjørnet der den stod, og dermed var det gjort. Det ble mye koseligere å ha den der den står nå. Det er opplest og vedtatt at ting blir "usynlige" når de står på samme sted hele tiden, så nå ble mine kjære mugger synlige igjen. Muggehylla mi er ei Ikeahylle som jeg kjøpte på 90-tallet en gang.
Gardinene er jeg veldig glad i, og de er kjøpt på Lune hjem.no.


 Torsdag var vi innom bruktbutikken for å se om det var dukket opp noe fint. Jeg fant denne fine svenske pepperkakeboksen. Den blir å passe fint på kjøkkenbenken. Og den skal innehold hjemmelagde knekkebrød. En kollega av meg baker verdens beste knekkebrød, og nå har jeg fått oppskriften og skal prøve meg på å lage slike jeg også. Om ikke mine blir verdens beste så får verdens nest-beste holde det også. :-)
Vet ikke om boksen er så gammel, men den passet godt her hos oss så her skal den få være.


Mange flotte motiver på siden av boksen, og så er grønnfargen den samme som vi har på skapdørene i kjøkkenet.

Nå står det forresten fastelavnsboller til heving her i kjøkkenet, og da måtte jeg jo vise frem bollebildet også.


Ha en fin lørdagskveld alle sammen, og velkommen tilbake.

1 kommentar:

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)