søndag 30. januar 2011

11 sjal i -11

Har tidligere nevnt at jeg er med i handarbeidsforumet ravelry. Der er det forskjellige grupper en kan melde seg inn i, og i år har jeg meldt meg inn i en som heter 11 sjal i 2011 -11 shawls in 2011. Jeg er kommet ganske godt i gang, har allerede et ferdig og har nesten strikket et til nå i helga. Et par times strikking igjen så er jeg i mål - regner med at det blir ferdig i dag!

Her ser dere det første jeg har laget: Det er til min kusine som bor i Vancouver og hun fikk velge farge og mønster selv når hun var her i sommer. Det er strikket i Wollmeise og pinner nr 3½.


Jeg liker dette mønsteret veldig godt. Det er artig å strikke når en er ferdig med det feltet med glattstrikk øverst. Så over helgen sendes det "over there" sammen med et par poser ertestuing. Det får hun ikke tak i der så det bruker jeg å sende med.

Ha en fin søndag alle sammen. :-))


10 kommentarer:

  1. Vilken underbart vacker sjal. Vad du är duktig.
    Ha en fin kväll Elsy

    SvarSlett
  2. Det var et seriøst fint sjal! Du er skikkelig flink du. Jeg vi tro at mottakeren "over there" setter pris på gaven :-)

    SvarSlett
  3. Så fint det ble - du er så dyktig! For meg som ikke kan strikke ser dette forferdelig komplisert ut, så jeg er imponert!!
    Ha en fin ny uke :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  4. Du er en mester med strikkepinnene, altså! Nydelig sjal!!
    Så flott farge og mønster! Gleder meg til å se de andre du skal strikke i løpet av året;-)

    Ha ei super uke!
    :-)

    SvarSlett
  5. Århhh , hvor er det fint , så fint . Ser frem til de andre sjaler du skal strikke , hvis du løber tør for inspiration , så har jeg en del liggende.

    mange klem Vilma

    SvarSlett
  6. Vakkert håndarbeid...reine kunstverk. Beundrer den tålmodighet og kreativitet du er i besittelse av
    hilsen Bo :)

    SvarSlett
  7. Jeg har bare en ting å komme med ;). Queen of knitting. 11 sjal i 2011. Det er jo nesten ett i måneden det ;). Men sjal får man ALDRI nok av. Klemklem

    SvarSlett
  8. Hei !
    Du er jo superflink !
    Noe så nydelig og så mange..
    Jeg er skikkelig imponert altså.
    Regner med at mottakeren setter STOR pris på gaven .
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  9. Kjempe flotte sjal. Imponert, skal du hekle 11 stk?

    SvarSlett
  10. Strikke mener jeg selvsagt...:-)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)