onsdag 12. januar 2011

Skal det være litt silverte ?

Denne teen er ikke egentlig en te - men den dukket fram fra glemselen da jeg leste om en ung mann som mintes den gode silverteen. Han fikk det servert hos sin farmor som barn. Jeg brukte også å få det på kalde vinterkvelder, og det smakte godt syntes jeg. Vi kalte det bare varmt vann med honning og melk - det var atskillig mere schwung over navnet han brukteSå fra nå av heter det Silverte her også.

Det er rett og slett 1 ts honning rørt ut i kokende vann, og så heller en på litt melk.
Der er det kommet melk i, og silverteen har fått sin rette farge.
Nærbilde av honningkrukka
Sitter og koser meg med silverte, og prøver å få stoppet en gryende influensa i starten. Mange år siden jeg drakk den sist, men den faller fortsatt i smak.

- ha en fin onsdag, bare to dager til helg ♥ -

7 kommentarer:

  1. Kære Embla
    10000000 tak for pakke , jeg er virkelig rørt :-))Mange Klem Vilma

    SvarSlett
  2. Høres godt ut! Har bare prøvd varianten uten vann, "varm melk og honning" - kjempegodt og bra mot forkjølelse :)
    Ha en fin dag!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  3. Den varianten har jeg ikke prøvd, men det høres godt ut. Da vi var små og brygget på eller var forkjølet pleide vi å få varm melk med honning (og kamfer i lommetørkle på brystet;)

    Ha en fin kveld videre,
    Klem T

    SvarSlett
  4. Ja det var jammen et flott navn!!
    Har en her som elsker honning!
    Skal jammen høre om han vil ha Silverte?
    Trengs i disse dager,med alle basseluskene som lusker rundt!
    Ha en fin kveld.
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett
  5. Dette har jeg aldri hørt om før - men det var et fint navn ;-)
    Melk og honning er jo velkjent; men ikke med vann i?!
    Tror jeg holder meg til en varm kopp te, jeg... ;-)

    Ha en fin kveld og morgendag!
    *Klem*

    SvarSlett
  6. Selvfølgelig kan du få ta bildet av sokkene ;).

    Jeg skal skrive en mail til deg i helgen - håper jeg. Er sååå fornøyd med sokkene. Kjempefine!!!

    SvarSlett
  7. Hei og takk for hyggelig kommentar inne hos meg :-) Håper silverteen klarer å få bukt med influensaen din :-D

    Riktig god helg - klem Siv

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)