fredag 12. november 2010

En liten loppe - og en hyggelig award

Den 12. er lønningsdag så i dag var jeg og Emblas elskede på en aldri så liten shopperunde. Nå må jeg nok si at kroneprisen for den lille "loppen" var så pass lav at en neppe trengte "å vente til lønningsdag" for å tåle innhugget i pengeboka.

Har kanskje tidligere nevnt at vi har en bruktbutikk her hvor de også har en liten kafé og på fredagene har vi ofte tid til å stikke innom der. Har jo mine saker jeg leter etter, og da finner en ofte andre småting som en faller for. Denne gangen hadde de ekstra mye lekre skåler og kakefat i pressglass, men det var denne som fikk bli med hjem i dag:

Denne søte lille håndvispen.

Mannen i kassa visste ikke hva den kostet så han sa jeg skulle få den for ti kroner. Det må da være mer enn nok tilføyde han. Nåja, jeg hadde gladelig betalt både 11 og 12 kroner for den, jeg! :-))

I går fikk jeg en koselig award fra Mimmi-Leone som har en av de bloggene jeg ivrig titter innom. En skikkelig kreativ blogg som jeg anbefaler dere å besøke,og så er hun så flink å skrive hyggelige kommentarer.

Med awarden følger det fire ting en må gjøre:
1. Takke pent til den du får den av.
♥ hjertelig tusen takk søte Mimmi-Leone, jeg ble kjempeglad.

2. Sette inn bilde av awarden:

3. Fortelle om tre ting du liker å gjøre.
Hmmm..... jeg velger å fortelle om  tre ting som er aktuelle nå i disse herlige førjulstider
  • Lage fine julekort
  • Finne gode oppskrifter og planlegge adventsmiddagene som vi har tenkt å ha i år. Ser at det er blitt mer og mer vanlig med julemiddager før jul, og vi har alltid samlet de i juledagene tidligere. I år skal vi prøve en ny vri og vi starter første adventsøndag med and.
  • Prøve å finne julegaver som mottakerne blir glade for.
4. Gi den videre til noen andre blogger.

Denne gangen velger jeg å si "ingen nevnt, ingen glemt".
Det er så mange fine blogger, og jeg får stadig flere favoritter på bloggrollen min, og jeg prøver så godt jeg kan å lese hver gang noen av disse har nye innlegg. Så hvis du finner din blogg der så er du av de jeg synes fortjener en award.

Nå skal jeg av gårde for vi skal legge ut salgsvarene til messen,  og ordne klart til i morgen. Da blir det tidlig opp for jeg skal lage noe hjemmebakt for salg. Nå som jeg har oppdaget Trines mektige matblogg så er det ikke lenger noe "lotteri" når jeg skal prøve meg på gjærbakst - den blir som den skal være - alltid! 

- ha en flott fredagskveld, og takk for at du tittet innom -  


5 kommentarer:

  1. disse vispene er så stilige, jeg har to med forskjellig frage på skaftet:) Men jeg er ingen samler, altså, da må man ha tre:)
    Takk for Award, det varmer:) Også så lettvint for meg, synes ikke jeg må svare på de 3 spørsmålene;)

    Ha ei kjempehelg:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Høres ut som du er en travel dame!
    Goa helgå te deg!!
    Klem fra Sol

    SvarSlett
  3. Festlige de vispene der...solgte akkurat en i Birkelunden....de er av de finere vispene det der....det begeret er for når de skulle lage majones..det er et lite hull i begeret....
    ha en koooos kveld
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  4. Vilken rolig visp, fungerar den fint? Vi har ju en liknande men det blir alltid att vi tar fram elvispen i alla fall.

    SvarSlett
  5. Så morsom visp. Har en slik gammel selv, men har ikke sett et slikt lokk til før.

    Så koselig at du vil bli med på gavedryss hos meg.
    Ha en fin helg!
    Klem T

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)