torsdag 25. november 2010

Juletrelys uten ledning ♥ - og loppekjøp med "dårlig samvittighet"

Jeg er nå stadig innom den kjære bruktbutikken for å se om de kanskje har fått inn en sånn grønn gammel kjøkkenvekt som jeg ønsker meg. Emblas elskede sa i dag at: Du må skjønne de setter ikke ut noen slags form for vekt nå før jul, den kommer i begynnelsen av januar - det er da vektsesongen starter. Tja, kanskje det - kjøkkenvekten glimret med sitt fravær i dag også, men der den glimret med sitt fravær glimret andre ting med sitt nærvær!
Denne søte ildfaste skålen/fatet fra Stavanger Flint klarte jeg ikke å la stå igjen. Hvorfor skulle jeg la den stå igjen tenker du kanskje? Vakker, billig og praktisk som den er. JO, saken er nemlig den: Det var ikke bare denne skåla de hadde i akkurat dette mønsteret.
De hadde åtte suppeskåler,
to flate tallerkener og 
åtte eggeglass også.
Her er det min dårlige samvittighet kommer inn. Det hadde jo sikkert vært veldig hyggelig hvis alt det andre ble kjøpt av en og samme person at den personen også kunne fått kjøpe dette fine fatet.
Men som min kjære sa til meg: Det kan da ikke du gå og bekymre deg for, det er jo ikke sikkert alt det andre blir solgt til en og samme person....
Nei, han har rett i det. Jeg skal heller glede meg over det vakre, feilfrie fatet, og finne noe god spise å fylle i det. Til helga kanskje?
I gratisbladet "Vi i villa" stod det reklame for juletrelys uten ledning og hvor en slår lysene på med fjernkontroll. Det hørtes lurt ut, det er nå noe herk å få juletrelysene på og så har de en tendens til at det alltid blir en del av treet som står der uten lys så jeg sjekket siden http://www.juletrefoten.no/  De så riktig så flotte og greie ut, men jeg syntes de var for dyre. Det blir lys med ledning i år også. 

Å, ja - en ting til i dag...
Kjøpte disse små skålene også. Jeg er litt svak for farget glass, og gjerne når det fargete glasset er grønt. Er det noen som vet hva de er til. Det er to ben og en liten hank på de. De er ca 8-10 cm diameter.


Ha en fin torsdagskveld, og takk for at du titter innom.
Jeg må reklamere litt for Embla-kanels julekalender som starter 1. desember. Følg med, følg med.......


7 kommentarer:

  1. Hei.
    Vi hadde maken ildfast fat da jeg var liten. Min mor pleide å lage fiskegrateng i det !!!Mimre mimre...
    Skålene med hank er vel en slags dessert/suppeskåler . de var veldig søte...
    Ha en fin kveld :)
    Klem fra Ingunn:)

    SvarSlett
  2. Flotte bruktkjøp dette her:)
    ha en fin aften
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  3. Mmm - det er mine katter ;). Så morsomt at du husker at du leste artikkelen da. Tror den sto i april 2009 - el. noe sånt.

    Jeg har så sans for Stavanger Flint og Figgjo-ting jeg at det nesten er en last ;). Skapene truer med å gi etter for vekten av servisedeler fra sørlandet.

    Etter sypausa mi i desember nå - skal jeg være klar for å ta tak i bestillingen din - for det var du - ikke sant. Jeg har teflonhjerne - men noe sier meg at jeg har noe på gang med deg - uten å sjekke bestillingsboka eller mailen min.

    SvarSlett
  4. Morsom han der Embla-elskeren ;)

    Søte skåler, men aner ikke hva de er til!? Si fra om du finner det ut :)

    God klem til deg Eva!

    SvarSlett
  5. Jag säger som din man: Ingenting att bekymra sej för!!!

    Vilka fina glasskålar! Jag har ingen aning om vad de skall användas till. Du får hitta på själv! Passar säkert till att ha vad som helst i... De är jättefina!

    Ha en skön fredag där i Norge.

    Hälsningar från mej i Finland

    SvarSlett
  6. Så koselig,sånt fat har jeg og arvet av mamma!
    Fine glass skåler,med hank?
    Festlig han Kanel mannen!
    Hilsa så mye!!
    Ha ei strålande helg!
    Store klem fra Sol

    SvarSlett
  7. Ved å se den ildfaste forma var jeg rett tilbake til kjøkkenet hos farmor - hun hadde hele servicet, og det er et kjært barndomsminne for meg :-)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)