torsdag 4. november 2010

Yndlingskaffekopper

Fikk en utfordring fra den trivelige bloggersken med den fine og fargerike bloggen hellohellobaby om å lage et innlegg om favorittkopper. 

Et av de første innleggene jeg hadde i bloggen min var om noen av mine favorittkopper, de kan du lese om her. Jeg har så mange kopper jeg er glad i så jeg syntes sist at jeg måtte gjøre et utvalg - så heldige meg som fikk denne utfordringen for nå kan jeg vise frem noen flere. ☺

Disse mokkakoppene er bare så herlige. Da jeg var liten så var mamma med i en syklubb. En gang var klubbdamene på togtur til Kiruna, og da kjøpte hun dette fine serviset. Det var flere av damene som kjøpte seg slike serviser, og mamma hadde heldigvis kjøpt av de som hadde de fine fargene inni. Noen hadde kjøpt med gullfarget innside.
Jeg bruker de sjelden så de står bare til pynt, men de vises godt gjennom glassdøra i skapet så jeg ser de hver dag!


Disse koselige koppene fikk jeg av ei god venninne, og de bruker jeg bare til kakao. Det er den perfekte kakaokopp, og det er også den under som jeg har fått av ei anna god venninne - jeg har to av de også.


Og så må jeg ta med til slutt den koppen som fikk være øverst i det forrige innlegget om yndlingskopper.
Min første kaffekopp! Den var selvfølgelig ikke min den gang da - jeg startet min karriere som kaffekjerring som ca 5-åring og brukte å drikke kaffe sammen med tantemor . Hun bodde i samme hus som oss og var mammas tante.
Hun hadde så mange herlige kaffekopper, og denne la jeg min elsk på.

Den står også bare til pynt nå. Den er ganske liten, og det har jo skjedd noe med størrelsen på kaffekopper. Nå drikker vi kaffe av større og større krus, og en slik liten kopp som den over er bare noen få slurker. Måtte gå og ta en liten titt under koppen, det er en arabiakopp fra Finland.

Ta deg en tur innom bloggen til hellohellobaby og se på de lekre koppene hun har i sitt koppeinnlegg!


Ha en fin torsdagskveld - i morgen kommer litt fra Tromsøturen.



3 kommentarer:

  1. Så herlig! Kopper med sin egen lille varme-historie. Veldig koselig å lese!

    Veldig hyggelig at du ville ta utfordringen! Jeg fikk rett i min antakelse at du ville ha noen koselige koppe-historier og nydelige kopper å dele :)

    SvarSlett
  2. Så fine koppehistorier, en kopp er ikke bare en kopp;-))

    SvarSlett
  3. Så fine kopper, koselig å både bruke og ha fremme ting med gode minner knyttet til seg :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)