tirsdag 23. november 2010

Mens vi venter......og inspirasjon

Nå klør jeg i fingrene etter å gå i gang med julepyntinga, så jeg har startet sånn litegrann.
 
Har noen norgesglass stående og de er så koselig å ha fremme synes jeg. 


Så en annen blogger hadde lagt telys i glasset - lurt - så da fikk hermegåsa "jeg" lyst til å gjøre det samme.
Og så får det røde brettet som vises i bakgrunnen stå fremst en stund :-)
Det er ganske skarpt i fargen så det blir litt heftig å ha det fremme lengre tid av gangen - men noen dager nå før advent går helt fint.
Jeg liker å bytte om på tingene som står framme for da "oppdager" en dem liksom på nytt. Når de står for lenge på et sted blir de liksom "usynlige" etter hvert.


Årets første dadler er kommet i hus, og de var utrolig gode. Ærlig talt så har jeg ikke smakt så saftige og myke dadler før. Husker dadlene før i tiden i de små treeskene. De var gode, men de hadde en sånn hard "kant" på den ene siden som jeg ikke var så begeistret for. Men en slik gammel treeske som de lå i skulle jeg gjerne fått kloa i.
Her er litt reklame for dadlene, men jeg husker ikke hvilken butikkkjede. Kiwi, Ica eller Sparkjøp.
 Her i nord er det nydelig klarvær og -9° ute akkurat nå.
Var det noen som sa fint vær til å fryse glasslykter i? Tja, kanskje det....
Fikk en utrolig god idé ang fra danske BoligLiv som kom i posten i dag ang lyslykter.

Ha en fin tirsdagskveld alle sammen, og koselig at du tittet innom. ♥

7 kommentarer:

  1. Åååå, er så misunnelig på alle dere som har så flotte Norgesglass for tiden!! ;-) Ser jo at de kan brukes til ALT - og så gir de så mye stemning! Men så var det det å dra på loppiser, da... Sukk. Til neste år skal jeg HAMSTRE slike glass, altså! ;-) Dadler kommer jeg derimot IKKE til å bruke dem til - det kan jeg spare meg for ;-)

    Må bare få si at i dag var jeg spesielt sliten og lei etter jobb, og hadde ingen energi... Men så setter jeg meg foran peisen og ser at du og noen "faste" har et innlegg - og blir så glad! Koser meg virkelig med innleggene, og får litt ekstra påfyll!

    Kos deg med isglasslyktlaging (?!); håper vi får se resultatet!

    *Klem*

    SvarSlett
  2. Koselig med norgesglass.
    Vi pynta noen med decopage i fjor.
    Anvendelige til mye de!
    Ha ei fin uke!
    Klem fra Sol

    SvarSlett
  3. Norgesglas , de må være specielle , mon det er det samme som sylteglas som vi bruger i DK ? de ligner nemlig lidt...

    Vilma

    SvarSlett
  4. nesten alt blir dekorativt i Norgesglass:) Jeg har likedan boks som deg:) Ristet kaffe fra Finne&Kvenild, på andre siden står det gryn(har 2) og på andre siden sukker:) Artig å se igjen de tingene man liker og bruker:)
    Julefølelsen sniker seg inn ja:) Vi pynter lille julaften vi, men det blir nok til at jeg snikpynter litt:) (ikke si det til noen da).

    Klem på onsdag fra Trine:)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min!
    Helt enig, dadler smaker helt nydelig, prøv det sammen med nøtter, enda bedre.

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  6. Hello i luken :)
    Her var det stemningsbilder,HERLIG :)
    SØTE lille boksen din..
    Ha en NYDELIG kveld snuppelupp

    SvarSlett
  7. Så koselig med Norgesglass.
    Nam...dadler..og de så gode ut!
    Dadler er også godt å bruke til tapas
    med litt bacon rundt og i ovnen stund,
    men DET er jo noe annet.
    Juledadler til jul ;)
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Ingunn:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)