lørdag 27. november 2010

Julemagasinoppbevaringsinnkjøp

Nei, jeg har i grunnen ikke vært på leiting etter noe spesielt skap, veske, eske eller annet til å oppbevare julemagasinene i.
Men av og til dukker ting plutselig opp - og så plutselig vet du hva du skal bruke det til, selv om du ikke har gått og tenkt "at det hadde jeg trengt"....

Det var julemesse i byen jeg bor i dag. Jeg visste at en av gavebutikkene i byen skulle ha "stand", og også selge en del gamle ting for anledningen.

Joda, der stod denne fine gamle kofferten - med hjertemerkelapp:

Den er i en lekker brunfarge, og med slitte trebeslag (heter det beslag forresten?) - og den gikk an å åpne. Plundret litt med det da jeg kom hjem, men min kjære fant ut hvordan.

Vi har egentlig ikke plass til denne kofferten, hvertfall ikke hele tiden. På tur med den ned i bilen fikk jeg den gode idé.
Det skal stå fremme nå i advent og jul, og der skal jeg oppbevare julebøkene og juleheftene. Ellers i året skal den få oppbevare julemagasinene mine. Jeg bruker å gjemme noen av de fra år til år - og når de blir tatt frem igjen er de som kjent blitt "nye".

Litt rusten ved stiftene, men pytt 

Har så smått begynt å gjøre klart til første søndag i advent.
Denne henger i kjøkkenvinduet, men jeg synes ikke sleden skal være tom så jeg skal finne en liten nisse å sette i.

Ellers så er det kaldt her i landsdelen nå. Vi var og kikket til hytta i går, og da passerte vi et punkt på veien hvor det er en slags "kuldegryte". Emblas elskede og hans elskede bruker å ha en liten gjettekonkurranse når det er kaldt og skal forbi der. Han gjettet på -18° og jeg tippet -21°.
Jeg vant !!!!!


Jeg har en fått en ny følger, og ønsker hjertedama veldig velkommen.

- ha en fin lørdag alle sammen -

4 kommentarer:

  1. flott koffert:) Lurt å bruke den til å oppbevare julemagasiner i:) Skikkelig kaldt hos dere også ja:) Gratulerer som vinner av konkurransen:)
    Gleder meg vilt til jul:)
    Får besøk av barnebarn, jippi:)

    Lørdagsklem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Vilken fin koffert! Passlig för dina jultidningar osv. Jag har fått en gammal kappsäck som jag inte vet vad jag ska göra med. Tack för tipset! Naturligtvis ska den få ett innehåll! Kanske en del pysselsaker, som finns lite här och där i huset :)

    Så kallt ni har! Här i barnens studiestad där jag varit sen i går (jag kör hem i morgon), är det minus femton nu och en isande vind!

    kram!

    SvarSlett
  3. Kjekt med gamle kofferter!
    De kan vi gjemme bort mye i.
    Jeg har en jeg og,men nå har jeg glemt hva jeg har i den,hi,hi!!
    Kaldt i landet ja!!!
    Kle deg godt!!!
    Store klem fra Sol!!
    Setter stor pris på koslige kommentarer fra deg!!!

    SvarSlett
  4. Vilken fin gammal koffert! Bra idé oxå med att förvara jultidningarna där i.... Jag skulle vilja ha tag i en modell mindre sådan koffert....

    God 1:a advent!

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)