søndag 7. november 2010

Raskt strikkeprosjekt - kjøkkenklut med julemotiv

I dag har jeg koset meg i sofakroken med dette lille strikkeprosjektet:

En kjøkkenklut med julemotiv.


Hvis du har lyst til å lage en slik så finner du mønsteret gratis på denne siden.
 Litt ned til venstre finner du en bilde hvor det står "a christmas story"... der finner du dette bildet ↓.



Artig og raskt å strikke!
Skal være med på en julemesse her førstkommende lørdag, så nå strikkes det for fullt her i heimen slik at jeg kan legge ut noe for salg. Første gang jeg er med på dette, så det blir spennende om noe blir solgt - hvis ikke så blir det julegaver ☼

Har prøvd å lage litt slike ting som jeg selv gjerne ville kjøpt hvis jeg ikke strikket selv. Et par sjal, noen sokker, en barnegenser, en brødkurvduk og noen kjøkkenkluter. Skal legge ut bilder i uka av resten. De er ikke stylet for fotografering riktig ennå :-)

For dere som strikker og broderer må jeg dele dette funnet. Et genialt hjelpemiddel fra Prym. En magnetplate som du legger bak mønsteret og så følger det med tre magneter som du kan legge på forsiden slik at du alltid vet hvor du er på diagrammet - eller det skrevne mønsteret når en bruker det.


magnetplaten

Her er den i bruk mens jeg lagde kjøkkenkluten ♥

- ha en fin søndagskveld, nå er det ikke lenge til advent  -

7 kommentarer:

  1. hahaha,det er det man kan si.. Den LYSER opp..hahaha.. Fantastisk kommentar :)
    Alltid så koselig å få søte ord fra deg vennen.

    go'klem

    SvarSlett
  2. For en superflott klut! Du er jo kjempeflink til å strikke!
    Akkurat noe slikt ville jeg kjøpt på messe, altså! Så jeg tror nok at du må lage nye julegaver etter messa ;-))

    Ha ei super uke!
    Klem

    SvarSlett
  3. fiiine julekjøkkenkluter:) Raske å strikke, for deg kanskje:) jeg må nok øve en del, har ikke strikke på mange år:) genial brettoppfinnelse:) Jeg vil følge deg:) takk for hyggelig kommentar på bloggen min:)

    Søndagsklem fra Trine:)

    SvarSlett
  4. Fine, fine kjøkkenkluter! Jeg ønsker meg ei halvgammel, dreven strikkekjerring som kan sitte sammen med meg hver kveld og lære meg denne mytisk omspunnede strikkekunsten. Får man kjøpt sånne på postordre mon tro??

    Klem

    SvarSlett
  5. Heisan du.
    Så flotte kjøkkenkluter. Har sett noe lignende før, men ikke med motiv. Skikkelig fine var de. Lykke til på julemessa, de blir sikkert solgt.
    KLæm Susanne

    SvarSlett
  6. Så søte kluter. Og jeg som ikke strikker... Kos deg med dem og ha en flott uke :-)

    SvarSlett
  7. Så koselig med egne julekluter. Skal se om jeg får tid til å strikke noen av disse før jul.
    Lykke til på messen, og ha en fin dag!
    Klem T

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)