tirsdag 14. desember 2010

Så suste vi av sted - luke 14

Først så trakk vi kjelken opp
på en diger bakketopp
Så suste vi av sted langt ut på jordet.
Og så bar det opp igjen - snart var vi på topp igjen
Så lo vi mens vi akte små og store.

I dag vil jeg vise frem litt av utepynten vår. Den er ganske så nyanskaffet - sluffa for 6-7 år siden og sparken for 3 år siden.

Den søte sluffa (min kjære fra Grimstad hadde aldri hørt om sluffe, hva kalles det der du bor?) kjøpte jeg av alle steder på kiosken på Høgskolen i Narvik. Der hadde de noen hjemmelagde sluffer til salgs, og jeg var snar å kjøpe en av dem. Planen er å male eller lakke den, men vi har ikke helt funnet ut hva vi skal gjøre. Nå er den i ubehandlet tre.

Den lille sparken kjøpte jeg hos en kollega på min tidligere arbeidsplass. Hun har en bror som lager disse skjønne små sparkene. Den er også i ubehandlet tre.

Nå er det forresten sparkeføre her i nord. Joda, vi har en stor spark også.
Vi har fått en del sne, og det er noen få kuldegrader og skikkelig "julekort" ute. Snart har vi fått av gårde alle pakkene som skal sendes, og det er så greit. Det er som en kan senke skuldrene litt mer når juleposten er av gårde - så hvis jeg nå får satt meg ned og strikket ferdig det som skal inn i julepapir så skal jeg være fornøyd. Men det skal leveres i nabolaget så det holder jo at det er ferdig til lillejulaften. 

PC'en har ikke vært samarbeidsvillig i dag - det skulle vært noen bilder til, men det er visst umulig å få lastet opp - den står og "gnager" - så kommer melding om at Windows svarer ikke.... i det hele tatt, ...

Så da måtte dagens julesnutt bli en sang hvor det også er en del irritasjon. :-)
Men den e veldig fin, så jeg håper du tar deg tid til å høre på.

 - ha en fin tirsdag, og besøk meg gjerne i morgen også  -

8 kommentarer:

  1. fin utepynt også ser jeg:) Er det ei ordentlig islyslykt du har vsa sparken?) Kalles sluffe i Trondheim og ja:) Det er vel det det egentlig heter?

    Tirsdagsklem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Heisan!

    Åhh- synes kjelker og spark er så fine, nostalgiske og praktisk fremkomstmiddel!:)

    .... det var muffinser pyntet med hvit glasur og kakestrøssel i kakeboksen:)
    Ha en strålende fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  3. Oi...Nå går det så fort framover at jeg hadde "hoppet over " et innslag. Da ble det dobbel fornøyelse i dag ♥
    Må innrømme at jeg , som er fra Sandnes , heller aldri har visst hva en sluffe er ;) Men hva vi lærer i Blogglandia !
    Koselige bilder med julestemning :)
    Ha en nydelig dag , Eva ♥
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  4. Så koselig pynt ute. Tror det kalles sluffe her også jeg. Her er det iallefall sparkeføre om dagen, så jeg får nok ta frem min gamle spark.

    Ha en fin dag videre!
    Klem T

    SvarSlett
  5. Hei! Så fint det blir med slike "kjøretøyer" utenfor; hva de nå enn kalles...
    ;-) Vi har verken sluffe eller spark; men føre er det absolutt!

    Ha en koselig tirsdagskveld, Eva!

    :-)

    SvarSlett
  6. Spark-kjelke! Åååå det vekker mange gode minner.

    Tusen takk for juletretips til meg! Alltid koselig å høre fra deg :)

    Go' tirsdas' kveld.

    SvarSlett
  7. Hei hei...
    Jeg er ikke en heldig eier av en spark desverre, men synes det er superkoselig med de som sparker rundt på juleshopping :)
    Tror jeg må prøve de kakene på innlegget under her, de så gode ut :)

    Ha en fin kveld!
    *klemmer fra Lofoten*

    SvarSlett
  8. sluffe har jeg aldrig hørt om, tror jeg kaller det en kjelke...?
    men sparken er en spark da ;) hihi

    kos deg videre i adventen ;)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen en kommentar, det setter jeg stor pris på :-)